Pripps Blå föryngrasFör det första, förstås det fjantiga reklamspråket - "urbana och nischade"!!! Men också mer innehållsmässigt: det är spännande att en så ikonisk öl som Pripps Blå - jag tänker "preppen", Lasse Dahlquist-uttalat - tycker sig ha problem med sin image och att de alltså vill bli yngre och hippare. "Vi har en stor andel i de äldre åldrarna, och det har inte påverkat vår image åt rätt håll", hehe.
/.../ – Vi har en stor andel i de äldre åldrarna, och det har inte påverkat vår image åt rätt håll, säger Nils Nordqvist, varumärkeschef för Pripps Blå på Carlsberg.
Nu vill man öka andelen Pripps Blå-drickare i målgruppen unga vuxna över 25 år.
Därför inleddes förra året ett omfattande arbete med att se över såväl reklamstrategi som designen på flaskor och burkar.
Det nya utseendet, framtaget tillsammans med Nine, är retroinspirerad och har enligt Nils Nordqvist blivit väl mottaget av både de trogna äldre Pripps Blå-drickarna, och bland yngre målgrupper.
I veckan lanseras det nya reklamkonceptet ”Styrkan sitter i smaken”, där Pripps kopplas ihop med mode, konst och design.
Modedesignern Ana Hernandez och musikern Gustav Bendt medverkar i annonserna.
– De är båda starka personligheter inom mode och musik, säger Nils Nordqvist, och fortsätter:
– Ingen av dem är jätteetablerade, men de är urbana och nischade vilket tilltalar den målgrupp vi vänder oss till.
tisdag 24 april 2012
Pripps Blå vill hotta upp sig
Jag tycker att det här är väldigt lustigt, från Dagens Media:
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar