söndag 11 november 2012

Fars dag och hedfeeling: min pappa på Irland 1979-80

För flera år sedan utlovade jag ett modeblogginlägg med gamla foton på min far. Idag har jag suttit och scannat in gamla bilder från mina egna fotoalbum, och när jag hittade ett album från när pappa var och grävde -- amatörarkeolog som han var -- på Irland 1979 och 1980 så kunde jag inte låta bli att blogga.

Så här kommer några bilder från Carrowmore i County Sligo på Irlands västkust, med en del riktigt sköna lirare i skägg, bandanas och Halmiajackor. Men först en bild från Nordirland på resan 1979, där pappa poserar i regnrock och keps -- på ganska många av bilderna kan man ana att det regnade en hel del -- framför det enkla budskapet: "BRITS OUT".


Man i Halmiajacka hissar fanan för Halmstads arkeologklubb:
Avslutningsfest, juli 1979. Modedetaljer som gummistövlar och hög hatt! Den vita polotröjan är dock kung.


Mer festbilder. Bandanas och mustascher.

Pappa och hans kompis Jan:


Ännu två sköna lirare:

1 kommentar:

Arvid Ahrin sa...

HELT fantastiskt!!!!! Rent estetiskt tror jag detta är all time high på bloggen, så mycket snyggt mode och PÅ EN IRLÄNDSK HED!