onsdag 1 september 2010

Jag mötte Lassie: Magdalena Ribbing

Jag tänkte göra ett försök med att starta (ännu) en serie här på Längre inåt landet, den här gången en något mindre djuplodande och seriös sådan.

Jag minns hur jag som grabb alltid läste Expressens fredags-bilaga med förtjusning (första gången jag använder orden 'expressen' och 'förtjusning' i samma mening!) - dels tack vare Petter Karlssons utflippade krönikor, dels tack vare deras "Jag mötte Lassie"-ruta på insändarsidan. Jag tycker, då som nu, att det är ett roligt, spännande och nästan rentav nödvändigt inslag i alla publikationer av god kvalitet. Här kommer Längre inåt landets första kändisspaning:



Jag såg Magdalena Ribbing (folkvettsexpert) på Valhallavägen idag runt lunchtid. Hon doftade gott och var som vanligt ful i håret, i övrigt uppträdde hon korrekt.

Inga kommentarer: