måndag 27 september 2010

Bra musik i klädaffärer, igen


I förra veckan var jag en dag inne på Solo för att köpa en mössa. Musiken var det mäktigaste jag hört i en skivaffär sen Jackson Browne och Springsteen live: Peter LeMarc live! Enormt. Så gubbrock att man knappt kan tro det. "Det finns inga mirakel", en maffig liveversion med en massa orgel. I mitt bizarro-universum den coolaste musik som finns. Jag menar: svulstig gubbrock med orgel som låter som en varmare version av nån Dire Straits-livegrej från 1987. Och mannen ser ut så här:

mysgubbe

--
DN På stan skriver om musik i affärer:

"Urban Outfitters meddelar att de bara spelar musik som är till salu i butiken, 'huvudkontoret köper in skivor och så får vi spellistor och order att spela det och det si och så ofta'. American Apparels samtliga butiker streamar den Brooklynbaserade och pitchforkrockiga radiostation, Viva radio, som är knuten till företaget ('jag tycker inte det funkar så värst bra' säger en anställd). H&M har ett musikråd som handplockar den musik som spelas och väljer bort musik med 'kränkande budskap'."

Inga kommentarer: