tisdag 5 februari 2013

Anna Järvinen -- Porslin


Anna Järvinen-schlager är den bästa schlagern.
I tjugo år
Har vi haft varann
Det finns ingen
del av dig
Som inte passar
in i mig

Ja du och jag
Har filat ner varann
Jag kan nästan se
mig själv

I det som blivit
utav dig
Förvånar mig hur snabbt
Det faktiskt går.

Så du..
Vi kör väl
Kanske inte tjugo till
Men tills vårt hjärta
Står helt still
Och du..
Minns du
Vad som gjorde oss
så bra
För det gör nu
inte jag.

En otrohet
Och ett fyllebråk
Några barn
Och ett nytt hus
Ett liv som vänt sig
In och ut
Så sakta då
Som det faktiskt går

Ja du märker ingenting
Förens du har vatten
mot din kind

Men jag har tryckt bort
Värre känslor
än de här.

Så du..
Vi kör väl
Om inte för vår
egen skull
Så för barnen
Och dess lugn
Och du..
Ser du
Kanske känns som
skit för dig
Men tänk på hur
det är för mig.

Inga kommentarer: