fredag 26 mars 2010

Ang. Mauro & Pluras kök



Så har det då satt igång, det TV-program jag har sett fram emot hela mitt liv; Mauro & Pluras kök. Jag känner att det, så här fyra program in i serien, är dags för en kort kommentar från bloggosfären.

Fortfarande känns det helt osannolikt att programmet överhuvudtaget existerar. Om någon hade givit mig en hög med pengar och helt fria händer hade jag satt ihop ett program helt identiskt med detta. Mina två största musikaliska förebilder gör tillsammans ett program om mitt största intresse efter musik; jag har lite svårt att smälta vidden av det hela.

Med andra ord kunde man knappast ha högre förväntningar än vad jag hade, och programmet har visat sig vara precis så bra som jag hoppats. Plura är avslappnad och ledig men samtidigt skärpt och vass, Mauro är ett komiskt geni, maten är underbar och gästerna roliga. I mer eller mindre varje scen finns det guldkorn, små gyllene inpass som tillsammans bildar en helhet av något större. På det hela taget är Mauro & Pluras mat så bra att jag nästan blir sorgsen av att se det, eftersom jag vet att det inte kommer vara för evigt. Alla avsnitt går att se på tv8play, missa inte!

1 kommentar:

Tommy sa...

Det där att man ska googla något och fastnar i något helt annat, händer inte det varje gång? Nu fastnade jag här, bra, ännu en blogg att följa, tack så jävla mycket för det, skriv sämre och mindre intressant och använd kassare bilder så jag får mer tid till det jag inte hinner med...