fredag 26 augusti 2011

Mainstream-sväng

Jag har, min vana trogen, spenderat en del av sommaren som bagare och har i sedvanlig ordning drabbats av P3-syndromet. Varje gång jag hör någon mainstream-dänga på radion och reagerar över att jag gillar vad jag hör är det en och samma person som sjunger; Katy Perry.

Jag tror att det, förutom den coola produktionen och Perrys uppenbara talang, beror främst på en sak, nämligen att det svänger!



Låt mig rent parentetiskt påpeka att Kenny G:s inhopp näppeligen gör denna video sämre!

5 kommentarer:

Erik Bengtsson sa...

Bra låt! Och Kenny G är ju grym här!

Erik Bengtsson sa...

Den fina Slate-artikeln om "Bringing saxy back" som Arvid bloggade om i våras tar ju för övrigt den här låten som ett exempel:

http://www.slate.com/id/2295195/

Ingrid sa...

Jag känner samma sak inför Katy Perry! California Girls är lite av min guilty pleasure-låt. Varför man nu skulle känna sig guilty för att gilla den... Hennes första hit I kissed a girl var ju dock hiskelig, så det tog sig väl först på andra skivan.

Max Thornberg sa...

Agree to disagree, Ingrid! Jag föll för Katy redan när jag hörde "I kissed a girl" första gången på MTV, för övrigt första gången någonsin jag hört en låt där och gillat den direkt. Jag kan hålla med om att låten i sak är hiskelig, men fortfarande svängig!

Ingrid sa...

ojojoj, Max. Ja, nu kanske jag måste omvärdera den låten, om du säger det så. (hör för övrigt saxen i Last friday night på P3 just nu i denna stund)