måndag 2 mars 2009

LIL - en andlig gemenskap



När jag läser Eriks inlägg nedan kan jag inte låta bli att ägna mig åt lite blogginternt ryggdunkande. Det är så fint när man inser att det inte är en slump att det är just denna grupp människor som skriver på Längre inåt landet. Senaste tiden har nämligen två av tipsen nedan också varit mina bästa tips - Dungens "4" och Existensminimum, vars nya skiva OK Boys, som släpptes förra onsdagen, är det bästa från Sverige jag hört sedan Nordpolen.

Jag var och kollade på Existensminimum när han spelade en gratis after work-spelning på Debaser i fredags och vad kan man säga - grymt bra. Mannen som kallar sig Existensminimum syns på bilden ovan som ett hudfärgat penseldrag mitt i bilden. Han hade ett gäng goa gubbar till musiker med sig som rockade HÅRT, särskilt slagverkaren längst till vänster i bild skilde ut sig med sitt energiska spel. Det var bara synd att vi i publiken var inträngda i biosätesrader. Nästa gång jag ser honom hoppas jag att det är sent, trångt, svettigt och desperat - då jävlar kan det ta fart.

Fyra jobböl på fastande mage, en 150 grams hamburgare från Medisgrillen och Existensminimumspelning gav en inalles perfekt start på en även i övrigt väldigt bra helg.

Inga kommentarer: