Noterade med ett höjt ögonbryn en notis i DN där Henrik Bäckström, musikchef på Mix Megapol i Göteborg, enkelt förklarar varför melodifestivalsvinnaren Malena Ernman och hennes "La Voix" inte spelas i reklamradion i någon vidare utsträckning:
"Vi gör hela tiden tester av musiken, och den är helt enkelt inte tillräckligt bra."
Jag sticker inte under stol med att jag tycker att "La Voix" är en märklig låt, men är det inte konstigt att en reklamradiostation talar om musik i termer som bra eller dålig? Är det upprätthållande av god smak och inte ekonomiska förtjänster som ligger bakom vad som spelas på Mix Megapol? Visserligen är låten speciell men svenska folket har trots allt röstat fram den som vinnare bland massor av bidrag efter mer än en månads utdraget malande.
Vad hände med den gamla sanningen "en miljard flugor kan inte ha fel - ät skit"?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar