tisdag 18 oktober 2011

Ulf Lundell - stilikon


Mer om Ulf Lundell. Vi får aldrig nog. Vår hyllning av Uffes nya look häromsistens bekräftas av att allas vår favoritstilikon nu förärats officiell fashionista-status av mansmode-livsstilstidningen Café. Det är en bra liten artikel, som bland annat intervjuar skribenten Johan Hurtig om Lundells halsband: "Antingen är det en Navajoindian som noga valt ut stenar på prärien och långsamt trätt ett halsband eller så är det ett dagisbarn som noga valt ut plastbitar på dagis och långsamt trätt ett halsband."

För rörliga bilder på modeoraklet, se till exempel senaste Babel på Svt Play, där Uffe intervjuas om sin senaste bok Allt är i rörelse. Vi bjuds också där på härliga citat, såsom:

Intervjuare: "Titeln då, Allt är i rörelse, vad betyder den?"
Ulf Lundell: "Ja vad kan det betyda, det kan betyda både det ena och det andra, det kan vara en... ja, jag håller på och läser en bok här som handlar om pessimismen, om att livet... Livet är bara en rök. Allt är i rörelse. Det kanske är den socialdemokratiska rörelsen." (Min kursivering)

Jag blir mer och mer sugen på att läsa Allt är i rörelse.

1 kommentar:

Erik Bengtsson sa...

"Ulf Lundell: "Ja vad kan det betyda, det kan betyda både det ena och det andra, det kan vara en... ja, jag håller på och läser en bok här som handlar om pessimismen, om att livet... Livet är bara en rök. Allt är i rörelse. Det kanske är den socialdemokratiska rörelsen." (Min kursivering)"

LOL!