lördag 31 januari 2009

En ale och en Harry Martinson-bok

Ibland tror jag att min 30-års, eller 40-års, kris redan har börjat. Idag har varit ett rätt gubbigt dygn.

Igårkväll var jag och tre till och såg Dungen, det underbara psykedelia-progg-rockbandet, på Storan. Vi hade talat lite löst om en efterfest efteråt. Men det blev inget med det, två valde att åka på en fest i Majorna istället varpå vi andra två pafft valde att inte göra något alls. Jag åkte hem, kollade tv.nu om det var nåt på tv, det var det inte, så jag öppnade en ale och fortsatte läsa Harry Martinsons Nässlorna blomma.

Idag vaknade jag vid 10, käkade äggröra och drack kaffe, och satte igång med att läsa två vetenskapliga artiklar om fattigdom och utvecklingsekonomi i globala Syd. Utan några större planer för dagen än att skriva en hemuppgift och gå en promenad i Majorna. Läste. Gick en promenad, det var grått och rätt kallt.

Inga kommentarer: