tisdag 6 oktober 2009

en parodi på Andres Lokko

läser igenom PSL nu, var länge sen jag kollade där. snavade över en intervju med en journalist där som är ung och som verkar vara en levande och ofrivillig parodi på (eller försök till karbonkopia på) andres lokko.

eller vad ska man säga om en person som skriver såhär:

"Kanske världens finaste skivbutik – i konkurrens med Honest Jon’s på Portobello Road, förstås. Inte för att jag någonsin beställt något från dem, men för att deras urval är gjort med extrem fingertoppskänsla. Dessutom är årgångarna på musiken alltifrån tidigt 1900-tal till, tja, i morgon. Oavsett om jag är i behov av en gigantisk Albert Ayler-box eller en ny white label-tolva från någon sunkig brittisk förort kan jag få inspirationen här."

"Stool Pigeon är ofta alldeles förtjusande"

"En charmerande liten orkester vid namn Weed diamond och mina nya surfälsklingar i Best Coast!"

"De tillfredsställer behovet av modeteorier närhelst jag behöver."
http://blogg.svt.se/psl/2009/09/05/hej-internetkonsument-kristofer-andersson/

jag, som var på crustspelning i gamlestan igår (väldigt bra!) och suttit och lyssnat på crust, mauro, wilmer x och "var ska vi sova inatt" på jobbet idag, känner för att aldrig mer lyssna på någonting som kan över huvud taget kan associeras till något lokko-smakfullt.

vad som annars är skönt med PSL är ju att de inte är så helvetiskt pretentiösa och angelägna om att rama in sitt område av god smak-märkt kultur.

--
EDIT
jfr Annika Flynner 18 februari 2010.

1 kommentar:

Arvid Ahrin sa...

Ord! Vi behöver bli lite kaxigare här på LIL och våga basha dåliga saker, bra initiativ!